Strona główna » REALIZACJE » TIGUAN - izolacja akustyczna
01234
0
Kontakt
  • E-mail:biuro@comfortmat.pl
  • Telefon504 100 103
  • Godziny działania sklepucodziennie 9.00 - 16.00, w soboty 10.00 - 14.00
Cennik
Pobierz cennik HTMLPobierz cennik XLS

TIGUAN - izolacja akustyczna

Data dodania: 03-05-2019

Izolacja hałasu Volkswagen Tiguan 2.
Gdy tylko nowy Volkswagen Tiguan drugiej generacji pojawił się w salonach oficjalnych dealerów, natychmiast jego właściciele zaczęli poszukiwać spokoju i komfortu w samochodzie. Zmiana generacji przyniosła dużo świeżości nowemu Tiguanowi, stał się znacznie bardziej nowoczesny we wnętrzu i na zewnątrz. Sądząc jednak po komentarzach właścicieli nowych Tiguanów nadal pozostaje głośny, co niewątpliwie psuje wrażenie o samochodzie, trzeba podnosić głos podczas jazdy, co prowadzi do zmęczenia podczas długich podróży.
Na szczęście wiemy jakie zastosować produkty, aby przezwyciężyć hałas i zaoferować właścicielowi radość z samochodu.

alt

Wyciszenie maski silnika przeprowadzone zgodnie z klasycznym wzorem PREMIUM. Na pokrywę między usztywnieniami nakładamy lekką matę wibroizolacyjną COMFORT MAT DARK D3.

alt

Izolacja akustyczna dachu VW Tiguan II jest znacznie bardziej pracochłonnym zadaniem niż w Tiguanie pierwszej generacji. Producent znacząco przerobił mocowanie podsufitki, które znacznie komplikują demontaż. Po jej usunięciu możemy się już pozbyć zwykłego "kartonu" mocno przyklejonego do dachu. Następnie odtłuszczamy blachę, która będzie gotowa na przyjęcie dwóch warstw wysokiej jakości izolacji wibracyjnej i dźwiękowej.

alt

Jako tłumik drgań stosujemy lekki (niecałe 1300 gramów na arkusz) i skuteczny tłumik drgań (0,41) COMFORT MAT D3, którym wyklejamy cały dach. 
alt

Tłumiąca hałas warstwa gęstego filcu FELTON o grubości 10 mm z barierą przeciwwilgociową jest najlepszą pułapką fal dźwiękowych, którą na stałe umieszczamy pod podsufitką.

alt

Drzwi dźwiękoszczelne VW Tiguan II niewiele różnią się od pierwszej generacji. Otwory technologiczne mają nieco inny kształt, ale to nadal ten sam dobry Tiguan. Ostrożnie zdemontuj panele drzwiowe i przygotuj metalową powierzchnię do obróbki.

alt

Zewnętrzna warstwa metalu jest traktowana amortyzatorem drgań COMFORT MAT DARK D3 - grubość 3 mm jak mówi nazwa.

alt

Następnie nakładamy matę COMFORT MAT INTEGRA.
Jest to lekka izolacja membranowa do drzwi, skuteczna w tłumieniu odgłosów drogi i ze 100% odpornością na wilgoć.

alt

Konstrukcja drzwi jest oklejana w całości tą samą matą COMFORT MAT DARK D3, tworząc jednocześnie zamkniętą przestrzeń dla standardowego sprzętu audio, i pozytywnie wpływającą na bogactwo jego brzmienia.

alt

Tłumik dźwiękowy piramidka COMFORT MAT SOFT WAVE 15 o grubości 15mm, przyklejony do boczku służy nie tylko jako pułapka na hałas i szumy, ale także zapewnia ciasne dopasowanie tapicerki, a "piramidy" tej maty wypełnią puste przestrzenie, nie pozwalając na tworzenie pisków i trzasków.

alt

Podłoga izolująca hałas, bagażnik i nadkola VW Tiguan II zaczynamy od całkowitego demontażu wnętrza. Należy pozbyć się absolutnie wszystkiego, co może uniemożliwić wykonanie pracy z wysoką jakością: siedzenia, konsola, wykładzina, tapicerka.

alt

Tak wygląda nagi Tiguan od strony bagażnika.

alt

Podłogę w przedziale pasażerskim, a także nadkola, proponujemy wykleić najbardziej skutecznym materiałem wibroizolacyjnym z serii EXTREME o grubości 3,5 mm.

alt

Oto pierwsza warstwa izolacji wibracyjnej po ułożeniu.

alt

Podłogę bagażnika, i podłogę pod tylnym siedzeniem, ze względu na wagę i późniejszy montaż tapicerki, wyklejono przy użyciu COMFORT MAT D3.

alt
alt

Zaczynamy układać warstwę dźwiękoszczelną, najpierw COMFORT MAT VISION, która ma doskonałe właściwości izolacyjne (linia PREMIUM), a także 100% odporność na wilgoć.

alt

Nie ma wysokiej jakości izolacji akustycznej na najwyższym poziomie bez położenia ciężkiej warstwy blokującej hałas na pochłaniaczu hałasu. Posiadamy w ofercie membranę o dużej gęstości blokującą hałas o grubości 3 mm - BLOCKATOR. Na podłodze w bagażniku pasuje inna izolacja membranowa COMFORT MAT BLOCKSHOT, która składa się z warstwy dźwiękochłonnej i membrany dźwiękowej - całość w pięknym niebieskim kolorze.

alt

W ten sposób cała podłoga TIGUAN od przednich nóg do pokrywy bagażnika jest pokryta trzema warstwami izolacji, gdzie wierzchnia warstwa jest membraną blokującą hałas. Technologia ta jest w 100% zgodna z tytułem wysokiej jakości izolacji akustycznej.

alt

Pozwól, że jeszcze nie skończymy.

alt

Pokrywa bagażnika jest wyklejona matą alubutylową, a na jej powierzchnię przyklejamy lekkosprężystą "piramidę".

alt

Do procesu montażu elementów wnętrza należy podchodzić ze szczególną ostrożnością. Przecież nawet dobrze wykonana izolacja wnętrza może być łatwo przyćmiona przez słabo zmontowane wnętrze.

alt
alt


Produkty dla dźwiękoszczelnego samochodu VW TIGUAN:
 
Maska silnika 1. warstwa: Comfort Mat Dark D3 (3 mm) 
   2. warstwa: Turbo Cent (10 mm)
Dach 1. warstwa: Comfort Mat Dark D3 (3 mm). 
2. warstwa: Comfort Mat Felton (10 mm)
Drzwi 1. warstwa: Comfort Mat Dark D3 (3 mm) (poszycie zewnętrzne) 
2. warstwa: Comfort Mat Integra (6 mm) (poszycie zewnętrzne) 
   3. warstwa: Comfort Mat Dark D3 (3 mm) (konstrukcja wewnętrzna)

4. warstwa: Comfort Mat Soft Wave (15 mm) (tapicerka drzwi)
Podłoga w kabinie 1. warstwa: Comfort Mat Extreme dwie folie (3,5 mm) 
2. warstwa: Comfort Mat Vision 6 (6 mm) 
3. warstwa: Comfort Mat Blockator membrana blokująca hałas (3 mm)
Podłoga bagażnika 1. warstwa: Comfort Mat Dark D3 (3 mm) 
2. warstwa: Comfort Mat BlockShot 7 (7 mm)
Tylne nadkola 1. warstwa: Comfort Mat Extreme dwie folie (3,5mm) 
2. warstwa: Comfort Mat Fusion 3 (3 mm)
Tylne boczki 1. warstwa: Comfort Mat Dark D3 (3 mm). 
2. warstwa: Comfort Mat Turbo FILC (10 mm)
Pokrywa bagażnika 1. warstwa: Comfort Mat Dark D3 (3 mm). 
2. warstwa: Comfort Mat Soft Wave (15 mm)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii REALIZACJE